מיוחד • חזאי השירות המטאורולוגי בתחזית לגולשי אתר 'קול חי'

    ארי וידר No Comments on מיוחד • חזאי השירות המטאורולוגי בתחזית לגולשי אתר 'קול חי'
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השאלה המסקרנת והנשאלת ביותר היא האם בשבת ירושלים תהיה לבנה?

    אתר 'קול חי' יצא ובדק ומסתבר שהסיכויים להערמות שלג אינן גבוהות דיו, אבל אם תרצו לראות שלג אמיתי נערם לכחמישה עד עשרה ס"מ, כדאי לכם להגיע לשבות בירושלים.

    אורן דוידוף חזאי השירות המטאורולוגי סיפק לאתר רדיו 'קול חי' את התחזית העדכנית לשעת כתיבת השורות ביום חמישי בערב.

    "פתיתי השלג הלבן יתחילו לרדת בירושלים כבר בשעות הבוקר של יום שישי וצפויים להימשך בשעות הצהריים והערב המוקדמות. הטמפרטורות ירדו הלילה ברמה ניכרת ולכן חלון ההזדמנויות לשלג ייפתח כבר מחר בבוקר מוקדם. השלג יראה גם בהרי הנגב כמו במצפה רמון.

    הטמפרטורות ירדו עוד גם במהלך ליל שבת והם יגיעו אפילו למינוס שלוש מעלות, אבל המשקעים כבר לא יהיו ולכן כנראה לא יהיה שלג בשבת עצמה".

    • למה התחזית לשלג כבד לא התממשה ביום רביעי?

    "התרענו על השלג באופן חריג ומוקדם יחסית לתמיד, וזאת בעיקר כהפקת לקחים מהשנה שעברה. מבחינת הטמפרטורות הן היו  נמוכות מאד ואופטימאליות לשלג אבל המשקעים היו קצת פחות. בפועל העסק לא היה רחוק מהשנה שעברה מבחינת התנאים אבל בסוף מזג האוויר לא שואל אותנו מה לעשות והכול בידי שמיים".

    • האם אנו צפויים לשלג נוסף העונה?

    "קשה לענות על זה בשלב זה, אבל עוד יכולות בהחלט להיות מערכות כאלה במהלך החורף. בכלל, בחלק מהאזורים עקפו כמויות הגשם את הממוצע לעונה, בפרט בצפון".

    • באופן אישי, איך מרגיש חזאי בימים אלו?

    "הגשם ובעיקר השלג הם פת לחמנו. הם מוסיפים עניין רב למקצוע, ותמיד יש סיפוק כשהתחזיות מתממשות. אבל לאורך כל השנה יש לנו עבודה רבה, ולא כולם מודעים לחשיבותה".



    0 תגובות